Οικολογική Δυτική Ελλάδα
Πάτρα 5 Δεκεμβρίου 2013
Τουριστική προβολή: Μέτρια
Αυτοπροβολή: Άριστα!
Άστοχο τουριστικό υλικό αλλά εξαιρετική δουλειά στην
προβολή της περιφερειακής αρχής
Το
έντυπο τουριστικό υλικό που παραγγέλθηκε και πληρώθηκε από την Περιφερειακή
Αρχή πολύ απέχει από του να είναι στοιχειωδώς αποτελεσματικό. Σε απάντηση σε
γραπτή ερώτηση της ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ, ο αρμόδιος Αντιπεριφερειάρχης
κ. Αγγελόπουλος ισχυρίστηκε ότι έγινε ευρεία διαβούλευση και αξιοποιήθηκε κάθε
δυνατή βοήθεια. Αναρωτιόμαστε πώς είναι δυνατό να προέκυψε από αυτή την ιστορία
ένα έντυπο υλικό στο οποίο δεν εντοπίζεται καν το όνομα της Δυτικής Ελλάδας και
αποτυγχάνει να προβάλει τα πιο σημαντικά μας τουριστικά στοιχεία.
Επίσης, καταθέσαμε επερώτηση για τις
υπερβολικές δαπάνες για τα social
media (58.000 €. για δράσεις όπως facebook, κανάλι YouTube, λογαριασμό στο Twitter,
λογαριασμό στο Google). Ωστόσο, ενώ η
περιφερειακή αρχή (Περιφερειάρχης, Αντιπεριφερειάρχες κ.λπ.) προβάλλεται επαρκώς από αυτά τα μέσα, απουσιάζει η τουριστική προβολή. Στην απάντησή του, ο
Αντιπεριφερειάρχης δήλωσε ότι ο διαγωνισμός
του Ιουνίου 2013 κατέστη άγονος και ότι η Περιφέρεια εξακολουθεί να περιμένει προσφορές για την υλοποίησή του.
Τα δύο αυτά θέματα, είναι ενδεικτικά του επιπέδου και της συνοχής της
τουριστικής προβολής της περιφέρειάς μας - επισήμως μιας από τις προτεραιότητες
για την ανάπτυξή της. Με τόσο χαμηλής ποιότητας έντυπο υλικό και αναιμική
αξιοποίηση των social media φαίνεται ότι δεν πιστεύει κανείς σοβαρά σε αυτό. Αν πραγματικά η Περιφερειακή
Αρχή επιθυμεί τουριστική προβολή οφείλει να αντικαταστήσει το προφανώς
ακατάλληλο έντυπο υλικό και να αξιοποιήσει τα social media.
Μετά
τις ανεπαρκείς απαντήσεις του κ. Αγγελόπουλου ζητήσαμε να έρθει το θέμα της
τουριστικής προβολής στο περιφερειακό Συμβούλιο.
Ακολουθεί σύνοψη της κριτικής μας για το έντυπο υλικό
Το υλικό τουριστικής προβολής
της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας δίνει την εντύπωση ότι είναι ακατάλληλο για
αποτελεσματική και ανταγωνιστική τουριστική προβολή της Περιφέρειας, πρωτίστως
στο εξωτερικό.
Το έντυπο υλικό γι αυτό το σκοπό θα έπρεπε να
προβάλει μια ενιαία φυσιογνωμία της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και να
αναδεικνύει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα. Τα πιο βασικά από αυτά, αλλά και
το ίδιο το όνομα «Δυτική Ελλάδα», θα
έπρεπε να διακρίνονται «με μια ματιά». Θα έπρεπε, επίσης, να είναι αρίστης
ποιότητας σε θέματα σχεδιασμού, εκτύπωσης και φωτογραφικού υλικού ώστε τραβά με
μια ματιά το ενδιαφέρον.
Αντί για τα παραπάνω, εντοπίσαμε τρεις σοβαρές
παραλείψεις στο έντυπο υλικό της Περιφέρειας. Αυτές δεν αφορούν σε θέματα
αισθητικής και θεματικών επιλογών αλλά σε βασικές αρχές marketing
και προβολής:
-
Δεν υπάρχουν τίτλοι.
-
Δεν υπάρχει διακριτό το όνομα
της Δυτικής Ελλάδας.
-
Απουσιάζει η συνθετική ματιά
στην Περιφέρεια.
Ειδικότερα, υπάρχουν μόνο αναφορές για το τι μπορεί να
δει κανείς ανά Περιφερειακή Ενότητα, όχι μια συνολική εικόνα με τα κύρια
χαρακτηριστικά. Αναρωτιέται κανείς σε τι χρειάζεται η Περιφέρεια όταν
επιλέγεται μια τέτοια προσέγγιση. Το βασικό υλικό προβολής της Περιφέρειάς μας
θα έπρεπε με την πρώτη ματιά να δείχνει στον επισκέπτη ότι εδώ βρίσκεται η Αρχαία
Ολυμπία, εδώ ξεκίνησε η Επανάσταση
που γέννησε τη σύγχρονη Ελλάδα, εδώ βρίσκεται η πιο εκτεταμένη αμμουδιά στην Ελλάδα, εδώ βρίσκεται η μεγαλύτερη λιμνοθάλασσα στην Ελλάδα με μια
Ιερά πόλη στη μέση, ότι εδώ βρίσκονται τρία
εθνικά πάρκα, εδώ είναι η παραδοσιακή
πύλη της Ελλάδας στη Δύση ο πασίγνωστος οδοντωτός
σιδηρόδρομος μέσα σε ένα φαράγγι κ.ο.κ. Αυτά και αρκετά ακόμη ξεχωριστά
χαρακτηριστικά της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας είτε (ορισμένα) απουσιάζουν ή
βρίσκονται κρυμμένα μέσα στις παρουσιάσεις ανά Περιφερειακή Ενότητα και ο
αναγνώστης θα πρέπει να τα «ξετρυπώσει» διαβάζοντας αναλυτικά τα κείμενα.
Κώστας Παπακωνσταντίνου, Περιφερειακός Σύμβουλος, Οικολογική Δυτική
Ελλάδα
6976768074
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου